ارزیابی دستاوردهای یادگیری آموزش کارآفرینی |
کد مقاله : 1035-QAUSCONF-FULL |
نویسندگان |
محمد عزیزی *1، امیرحسین باقریه مشهدی2 1دانشکده کارافرینی دانشگاه تهران 2دانشکده کارافرینی، دانشگاه تهران |
چکیده مقاله |
امروزه نظام آموزش مبتنی بر دستاورد به یکی از مهمترین مسائل موجود در سیاستگذاری و اجرای نظام آموزشی تبدیل شده است. در همین راستا، اولین و مهمترین موضوع برنامه درسی، شناسایی دستاوردهای یادگیری مورد انتظار و یا کسب شده هر دوره درسی است. پژوهش حاضر به منظور شناسایی دستاوردهای یادگیری آموزش کارآفرینی انجام گرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش کمی است. جامعه آماری این پژوهش، دانش آموختگان رشته کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران هستند که تعداد 217 نمونه انتخاب شده و اطلاعات لازم از طریق پرسشنامه جمعآوری گردید. روایی محتوای پرسشنامه از طریق خبرگان علمی تأیید شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تی انجام شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که میزان دستاوردها در بعد فرهنگ کارافرینانه بیشتر بوده است و در مقابل در بعد اقدامات کارافرینانه دستاورد کمتری حاصل شده است که این نتیجه نشان می دهد دانش آموختگان میل و علاقه برای راه اندازی کسبوکار شخصی را دارا هستند ولی شناخت و مهارت کافی و همچنین خطرپذیری لازم برای راه اندازی کسبوکار را کسب نکرده اند. امید است دستاندرکاران اعم از سیاستگذاران و برنامه ریزان و استادان این حوزه اقدامات لازم را برای بهبود این حوزه ها انجام دهند. |
کلیدواژه ها |
دستاورد های یادگیری، فرهنگ کارآفرینانه، فرآیند کارآفرینانه، اقدامات کارآفرینانه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |